Řezání a zálivky trhlin a spár
Řezání a zálivky trhlin a spár (dále jen „spár“) je technologie, o kterou naše společnost rozšířila své portfolio služeb. Při provádění těchto prací používáme kvalitní modifikované asfaltové zálivky, které splňují ta nejpřísnější kritéria, předepsané vlastnosti a předpisy, především pak technické podmínky TP 115 „Opravy trhlin na vozovkách s asfaltovým krytem“, v platném znění.
Při opravách spár provádíme prořezy frézou SRF 200, vybavenou vlastním pojezdem, umožňujícím samostatně se přepravovat na pracovišti a pojíždět při frézování spáry. Stroj je vybaven naftovým dvouválcovým motorem HATZ, který pohání dvojité hydraulické zubové čerpadlo, umístěné v hydraulické nádrži. Motor je vybaven ovládacím panelem a hydraulické čerpadlo slouží k pohonu hydromotoru frézy, hydromotoru pojezdu, hydraulického válce řízení a hydraulického válce zdvíhání a spouštění frézy. K frézování drážek v krytech vozovky se používá speciální drážková fréza s průměrem 160 až 180 mm. Nastavení hloubky frézování se provádí zdvíháním a spouštěním přední části stroje na řídícím kolečku pomocí hydraulického válce, ovládaného nožním pedálem.
Spáry se čistí tlakovým vzduchem a pokud je to nutné, jsou utěsněny těsnícím provazcem, které máme k dispozici v několika rozměrech. Nakonec je takto ošetřená spára zalita horkou zálivkou z modifikovaného asfaltu za pomoci vařiče asfaltu ZS-2 s motorem Kubota, která zajistí utěsnění ošetřené trhliny nebo spáry, čímž je zamezeno dalšímu poškozování povrchu. A aby bylo možné opravovanou vozovku co možná nejrychleji uvést do provozu, jsou spáry zasypány kamenným prachem či drceným vápencem, což v případě vhodných klimatických podmínek umožní její zprovoznění do cca 10-15ti minut po zalití.
Prakticky stejnou technologii používáme také v cementobetonových krytech, kde je možno trhliny navíc ošetřit penetračním nátěrem, což prokazatelně prodlužuje životnost takto ošetřených trhlin a spár.